Web Analytics

SÖZLEŞME YÖNETİMİNİN KAPSAMI

Mehmet

Admin
Katılım
29 Nis 2021
Mesajlar
38,866
Çözümler
12
Konum
Kocaeli
Bu sebeple sözleşme yönetimi, her türlü tedarik işinin ortak paydası olan bir disiplindir.Sözleşme yönetimi, tarafların aşağıdaki faaliyetlerini kapsamaktadır:

  • Sözleşmesel stratejinin oluşturulması ve buna uygun sözleşme metninin hazırlanması
  • Sözleşme kapsam ve süreçlerine uygun organizasyon ve raporlama yapısının oluşturulması
  • Sözleşmede öngörülen yetki ve sorumlukların tanımlanarak izlenmesi ve denetlenmesi
  • Proje süreçlerinde karşılaşılan sorun ve gereksinimler kapsamında sözleşmenin revize edilmesi
  • Proje sonunda sözleşme uygulaması aşamasında karşılaşılan olumlu ve olumsuz-lukların sebepleri, daha sonraki projelerde deneyim oluşturmak için analiz edilmeli ve değerlendirilmelidir. İstatistiki veriler halinde, sorunların çözüm yöntemleri sebep sonuç ilişkisi içinde arşivlenmelidir
Her yönetim işinde olduğu gibi, sözleşme yönetiminde de, sözleşme uygulaması başlangıcından sonuçlanmasına kadar geçen süre içerisinde, karar verme, planlama, örgütleme (yönlendirme), iletişim, müzakere ve değerlendirme gibi işlevlerin yerine getirilmesi gerekmektedir.

Bu sebeple sözleşmeyi yönetecek kişilerin yönetim bilgi ve becerisine sahip uzman kişilerden meydana gelmesine özen gösterilmelidir.
 

Bu konuyu görüntüleyenler

Geri
Üst